Honda CBR 600RR Forum banner

Hoe de voor-/bovenkuip te verwijderen

103K views 69 replies 50 participants last post by  chrisb13  
#1 · (Edited)
Vond er eerder een artikel over, maar zijn foto's zijn [X]. Dus hier is een snelle.
Moest de mijne eraf halen om met tripage's derde licht + installatie magic knipperlicht voor mijn watsens te spelen, dus ik dacht "Hé, wat de hel..."

HOE DE VOORKUIP TE VERWIJDEREN
(Op mijn 05, zou niet veel verschillen van 03-04)
Image

1. Begin met de 3 inbusschroeven aan elke kant van de kuip.

Image

2. Ga onder de kuip, achter het wiel en zoek de laatste schroef die op de radiator is aangesloten, maak hem los totdat je hem met je vingers kunt draaien en die sukkel eruit kunt trekken. Elke kant.

Image

3: (BEWERKT, VEEL DANK AAN NewRedRider VOOR DEZE SNELKOPPELING!)-Je hoeft de spiegels en de voorruit niet te verwijderen. Het enige wat je hoeft te doen is de 2 bouten te verwijderen die de hoofdkuipsteun vasthouden en de hele voorkant komt eraf. De metercluster en spiegels blijven op de voorkant zitten. Het enige wat je doet is de ram air-afdekkingen verwijderen en de PIN-connectoren loskoppelen.
Image

4. Ga terug naar de spiegels en til/trek de kuip omhoog om hem eraf te halen met de steun en de voorruit in één groot stuk. Kan vast komen te zitten rond de middelste kuip, reik naar beneden en leid de driehoekige ram air-buizen eruit.

#2 · (Edited)
5. Trek het langzaam naar je toe en naar beneden, waarbij je van onderaf wiebelt om de luchtkokers van hun locaties los te maken. Maar haal de kuip er niet helemaal uit, alleen om hem los te maken.

Image

6. Kijk onder de luchtkoker aan de koppelingskant en trek de 2 hoofdaansluitingen los. Er zijn vergrendelingsknoppen om in te drukken + vast te houden, dan trek je hem uit elkaar.

Image

7. Trek de kuip er langzaam af en zorg ervoor dat deze niet met iets op de motor is verbonden. Nu is het halverwege een streetfighter...

Image

8. En je bent zo goed als klaar.

Image

Terugplaatsen is niet zo eenvoudig als het verwijderen, maar het is vrij eenvoudig. Terwijl je de luchtkokerschuifbuisjes opschuift + de 2 hoofdaansluitingen weer op de kabelboom aansluit. Speel ermee om het te passen. Dan zijn het vrij eenvoudige omgekeerde stappen. Succes.

#4 ·
Mooi geschreven. Eén ding echter. U hoeft de spiegels en de voorruit niet te verwijderen. U hoeft alleen maar de 2 bouten te verwijderen die de hoofdkuipsteun vasthouden, en de hele voorkant komt eraf. Het instrumentenpaneel en de spiegels blijven op de voorkant zitten. U verwijdert alleen de ram air-afdekkingen en koppelt de PIN-connectoren los.

Ik heb uw foto geleend.

• Like
Reactions: Reaper
#5 ·
NewRedRider said:
Mooi geschreven. Eén ding echter. Je hoeft de spiegels en de voorruit niet te verwijderen. Je hoeft alleen maar de 2 bouten te verwijderen die de belangrijkste kuipsteun vasthouden en de hele voorkant komt eraf. De metercluster en spiegels blijven op de voorkant zitten. Je verwijdert alleen de ram air covers en koppelt de PIN-connectoren los.

Ik heb je foto geleend.
Image

Dus je hoeft alleen maar de 3 zijdelingse inbusschroeven en die twee bouten die je hebt omcirkeld te verwijderen en je bent klaar?

#6 ·
Ja, in plaats van de kuipsteun van de voorkuip te halen, haal je de kuipsteun van de balhoofdbuis. Vergeet de sierclips in de resonator bij de radiator en je PIN-connectoren naar je meters niet. Dat is het zo'n beetje. Gebruik gewoon de spiegels om elke kant vast te houden. Waarom ze al die rommel in de SM laten zien, gaat mijn pet te boven. Dit is zoveel gemakkelijker en sneller. Minder onderdelen om te verwijderen en te vervangen. Je kunt er vergif op innemen dat de dealer al die rommel niet verwijdert.

#8 ·
anicca said:
Ik kan de foto's van de oorspronkelijke poster niet zien, is dit sticky fuct of moet ik doen wat Red heeft geschreven?
Geloof me. Ga naar de fiets kijken en zeg me dat ik het mis heb.

Trouwens, Photobucket is waardeloos! Gebruik www.imageshack.us. Nooit problemen mee gehad.

#9 ·
Bump, De foto's zijn gerepareerd!
(Ik heb ze in mijn album verplaatst, vergat wat het beïnvloedde)
Bewerkt in NewRedRiders snelkoppeling.
(Heel erg bedankt! Op die manier bespaart u veel werk.)
Een paar foto's zijn niet hoe het eruit zou zien als je de kuipsteun zou verwijderen,
maar ik betwijfel of er iets cruciaals ontbreekt. Zorg goed voor jezelf.

#20 · (Edited)
Ik heb dit gisterenavond geïnstalleerd!. OMG!. Wat een PITA! Ik volgde de gids hier en kreeg de voorkant er succesvol af zoals getoond. Dat was ongeveer zo gemakkelijk als het werd. Het weer in elkaar zetten was een nachtmerrie. Ik raad iedereen die dit probeert ten zeerste aan om een vriend te hebben die helpt. Het zou me zoveel hoofdpijn hebben bespaard. Proberen dat voorste stuk zelf met één hand vast te houden terwijl ik probeerde alles weer uit te lijnen, draden uit de weg te houden, die 2 connectoren in te pluggen, enz. met de andere hand. Ughh! Toen testte ik de lichten en ontdekte dat één kant niet werkte!. :sad3: Terwijl ik alles nog vasthield, lukte het me om een betere vergrendeling op de draden te krijgen met de inline-splicer, dus het werkt weer. Het grootste probleem voor mij na het bovenstaande was om al die kleine plastic lipjes die je op hun plaats klikt, uit te lijnen. Toen bleef ik die rubberen kuipmoeren kwijtraken. Ze zouden eruit springen en ergens in de motorfiets vallen. Zoon van een!. Hoe dan ook, de ergernis was het waard. De motor ziet er al 10x beter uit!. Bedankt voor de gids!

#24 ·
De extra hefboomwerking met de ratel maakt het gewoon een stuk makkelijker om te bereiken en los te maken.

Als je genoeg pols- en armkracht hebt :jerkit:
Kleine ratel...
Image

Kleine sleutel...
Image

Er is altijd een manier, je moet hem alleen vinden.
En als je het gereedschap niet hebt... moet je het op de moeilijke manier doen. :\