Kon eindelijk dit jaar voor het eerst op de fiets rijden. Ik haalde de accu (Yuasa YTZ10S) van de lader en zette hem in de fiets. Hij startte perfect normaal. Naar het werk gereden. Toen ik van mijn werk weg wilde gaan, wilde hij nauwelijks starten. Hij draaide heel langzaam rond, maar gelukkig startte hij wel. Ik liet de fiets een paar dagen staan en deed een spanningscontrole. Stilstaand heeft hij 12,55 volt. Toen drukte ik op de startknop en hij zakte naar 5 volt en wilde de fiets niet starten, dus ik denk dat het tijd is voor een nieuwe, wat zuigt want hij is pas 3 jaar oud en ik heb hem altijd in de winter aan een lader gehouden en binnen opgeslagen.
Ik wilde net een andere Yuasa YTZ10S kopen, maar zag toen deze MMG Lithium Ion-accu, die net iets goedkoper is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet veel over de verschillende typen, dus wat zijn de voor- en nadelen om over te stappen op een Lithium Ion-accu in plaats van de standaard loodzuuraccu, behalve gewichtsbesparing?
Ik wilde net een andere Yuasa YTZ10S kopen, maar zag toen deze MMG Lithium Ion-accu, die net iets goedkoper is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet veel over de verschillende typen, dus wat zijn de voor- en nadelen om over te stappen op een Lithium Ion-accu in plaats van de standaard loodzuuraccu, behalve gewichtsbesparing?