Honda CBR 600RR Forum banner
141 - 160 of 220 Posts
Discussion starter · #143 ·
Na het werk gisteren heb ik wat tijd besteed aan het schoonmaken van de kettingspanners - ik heb ze niet volledig gepolijst, maar gewoon wat meer glans gegeven door ze te schuren tot 1500 grit.

Hierna heb ik het achterwiel en de remmen weer gemonteerd en de nieuwe kettingscherm geĂŻnstalleerd - ik moest naar de bouwmarkt, want de bevestigingsmaterialen waren niet inbegrepen bij het onderdeel en het kan niet dezelfde schroeven gebruiken als de OEM hugger... de foto's zijn niet erg goed, want het werd donker, maar het geeft je een idee.

Image

Image

Image

Op de 2e en 3e foto's lijkt het licht dat ik scheen om ĂĽberhaupt een bruikbare foto te krijgen, de indruk te wekken dat de match tussen het anodiseren en het poedercoaten ver uit elkaar ligt, maar de waarheid is dat het er echt HEEL dichtbij uitziet, bijna perfect - als je naar de voorste bevestiging voor de kettingscherm kijkt, kun je zien wat ik bedoel, want het ziet er extreem dichtbij uit.

Als/wanneer het anodiseren vervaagt, of genoeg beschadigd raakt om het een dealbreaker te maken, zal ik het waarschijnlijk gewoon laten poedercoaten in hetzelfde satijnzwart, maar voorlopig is het prima.... ook, met de wijzigingen aan de swingarm en de nieuwe kettingscherm, is de opstelling iets meer dan 3/4 lb. lichter.

Discussion starter · #146 ·
Ziet er goed uit man.
Bedankt!

Wat is er met die scooter op de achtergrond?
Het is een '94 Riva Jog - hij heeft ongeveer 4500 mijl op de teller staan en loopt fantastisch, en ik heb er net nieuwe banden op gelegd... er wordt regelmatig mee gereden en gaat mee naar circuits waar een pitbike handig is.

Discussion starter · #147 ·
Ziet er goed uit man. Die kettingbeschermer is best legitiem. :)
Ja, ik was eerlijk gezegd niet 100% zeker of ik blij zou zijn met het resultaat, maar ik vind het geweldig! :thumbup:

Discussion starter · #148 ·
Ik wou dat ik dit weekend meer had gedaan, maar met de World Cup-wedstrijden, FIM Superbike/Supersport races en AMA Pro Races zou het al een strijd om de tijd worden, en toen kreeg ik zondagochtend vreselijk nieuws over een collega-rijder, waardoor ik de hele zondag in een rothumeur zat.
Maar ik heb iets gedaan...

Ik heb een gezonde pleister aan de binnenkant geplakt om de schade aan de carrosserie te herstellen...

Image

...en heb net een beetje bijgewerkt met lak aan de buitenkant - het ziet er niet geweldig uit, maar dit is het beste wat het kan zijn zonder het hele stuk opnieuw te spuiten, wat niet gaat gebeuren voor zo'n kleine beschadiging.

Image

Over naar de versnellingsbak - ik heb de koppelingsassemblage verwijderd.

Image

Nu kan de schakelarm worden teruggetrokken - merk op dat er een stuk karton in de behuizing zit - dit is om te voorkomen dat kleine onderdelen in de oliecarter vallen (zoals de drukring die op het punt staat van de as te vallen) ... het is niet nodig om de oliepan te verwijderen en ook die pakking te vervangen.

Image

Hier is een close-up van de OEM-vergrendelingsarm en de schakelveer...

Image

... en een vergelijking van de OEM-onderdelen met de nieuwe Factory Pro-onderdelen.

Image

Image

Ik vind het gemakkelijker om de nieuwe veer op zijn plaats te zetten en dan met de bout door de nieuwe vergrendelingsarm en de ring te beginnen met het schroeven in de behuizing, de arm in de neutrale stand op de schakelster te plaatsen terwijl de veer aan de arm gehaakt blijft, en de bout aan te draaien - het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de grotere buitendiameter, die voorafgaat aan de schroefdraad op de bout, binnen de binnendiameter van de vergrendelingsarm kan zitten, in plaats van erop te drukken, zodat de arm correct is georiënteerd ... dit kost wat werk, maar het is duidelijk als het niet goed is, omdat de arm scheef zal staan en de flens op de bout niet gelijk komt met de arm.

Image

Image

Oud pakkingmateriaal van de behuizing verwijderd en koppeling opnieuw geĂŻnstalleerd, met nieuwe veren en platen:

Image

Hierna had ik alleen nog tijd om de afdekking met een nieuwe pakking terug te plaatsen, de bouten aan te draaien, de olie bij te vullen en hem te starten om er zeker van te zijn dat er geen geluiden waren die er niet zouden moeten zijn.
Ik ontdekte dat als je hem in de eerste versnelling zet, zelfs met de hendel ingetrokken, de koppeling aangrijpt en het achterwiel draait ... Ik had dit verwacht, omdat de kabel is afgesteld voor de juiste trek wanneer de OEM-koppeling versleten was, en nu iets moet worden verwijderd.

Interessant spul daar, mijn maat heeft een 02 GSXR die de 2e versnelling begint te missen. Blijkbaar is het een bekend probleem en het kopen van een aftermarket koppelingsster zou het moeten oplossen. Ben er zelf nog niet genoeg mee bezig geweest om me comfortabel te voelen om het te veranderen, koppelingen zijn eng. Haha.

Discussion starter · #150 ·
Interessant spul daar, mijn maat heeft een 02 GSXR die de 2e versnelling begint te missen. Blijkbaar is het een bekend probleem en het kopen van een aftermarket koppelingsster zou het moeten oplossen. Ben er zelf nog niet genoeg mee bezig geweest om me comfortabel te voelen om het te veranderen, koppelingen zijn eng. Haha.
Laat de koppeling je angst niet zien! Kijk die koe in het gezicht en zeg: "HeeYAHHHHN!" :toothy2:

Discussion starter · #151 ·
Tijd om de gebeurtenissen van de afgelopen week bij te praten...

Dus ik knoopte de koffers weer dicht, gooide een spiegel op de motor en zette mijn huidige kentekenplaat met tie-wraps vast aan de achterkant, en reed er een paar rondjes mee door de buurt, met race slicks en al, om te zien hoe het voelde.

Image

Ik had wat problemen met de brandstoftoevoer in het lage toerentalgebied, in ronde 1, en hoewel ik er niet 100% zeker van was of het probleem te wijten was aan een te arm of te rijk mengsel, neigde ik ernaar dat het wat te rijk was.
Maar na wat te hebben gespeeld met de brandstofschroeven, de motor stationair te hebben laten draaien, grote gasinput vanaf stationair, een paar rondjes door mijn buurt te hebben gereden en dit te hebben herhaald totdat ik tevreden was, geloof ik dat ik misschien dezelfde instelling heb gekregen als, of heel dicht bij, wat ik eerder had... maar nu is het bijna perfect.
Ik ga de problemen in Putnam toeschrijven aan de grotere hoogte en de koelere temperaturen voor die ronde.

Over de versnellingsbak... sha-ZAM!! De schakelactie is ongelooflijk, en ik ben erg blij dat ik deze verandering heb aangebracht terwijl ik in dat deel van de motor bezig was, aan de koppeling werkte. Later op het circuit kreeg ik nog een paar valse neutraals, maar ik besef dat: A) Deze dingen gewoon af en toe gebeuren, omdat er om welke reden dan ook geen grondige inschakeling plaatsvindt, en B) het waarschijnlijk beter zal worden naarmate ik gewoon gewend raak aan de verandering in hoe de hendel aanvoelt.

Discussion starter · #153 ·
Ik heb valse neutraal volledig geëlimineerd door over te schakelen op een omgekeerd schakelpatroon
Ja, ik rijd al zo lang ik me kan herinneren met GP-schakeling, en ik krijg geen valse neutraals bij het opschakelen, alleen af en toe bij het terugschakelen, maar zoals ik al zei, ik moet nog wennen aan de verandering in hendelwerking, die gepaard gaat met de nieuwe schakelarm/veer... Ik zal zeggen dat wanneer ik op de hendel tik, opschakel terwijl ik de rechte lijn afga, de kit de schakelingen zeker veel sneller heeft gemaakt.

Discussion starter · #157 ·
Je went er sneller aan dan je zou denken
:+1:Yup, wat hij zei... en als je het eenmaal doet, zul je je nooit meer kunnen voorstellen dat je weer een standaard setup gebruikt!

Discussion starter · #158 ·
Race-voorbereiding voltooid

Sommigen van jullie herinneren zich misschien dat mijn Shorai-batterij de geest gaf tijdens ronde 1 in Putnam Park, en tijdens het voorbereiden van de motorfiets voor de ronde van afgelopen weekend in Gateway Motorsports Park, vond ik de reden - mijn OEM R/R faalde eindelijk, na iets meer dan 32.000 mijl... hij stuurde bijna 18 volt naar de batterij! :confused1 :sad3:

Na het oplossen van het brandstofprobleem in het pilotcircuit, het weer in elkaar zetten van de motorfiets en het wassen ervan, laadden we alles op en gingen we naar het circuit.
Ik kwam vrijdagmiddag aan in GMP en hielp met het plaatsen van de luchthek, daarna registreerde ik me, ging door de technische keuring en installeerde me in de paddock.

Ik had de batterij vervangen door een tijdelijke 4-cellige Alien Motion-eenheid, maar op het circuit, voor de eerste sessie, heb ik geĂĽpgraded naar de 8-cellige versie, zodat ik het total-loss systeem beter kon ondersteunen.

Discussion starter · #159 ·
Race Weekend

Zaterdag

Het grootste deel van zaterdag werd besteed aan het werken met controlerijders en snelle racers, om de baan te leren kennen, maar de 3 sessies waarin ik niet meer achter iemand aan reed, waren als volgt:

1) Gemiddelde rondetijd van 1:31.547 met een snelste ronde van 1:28.415
2) Gemiddelde rondetijd van 1:30.782 met een snelste ronde van 1:27.897
3) Gemiddelde rondetijd van 1:27.753 met een snelste ronde van 1:26.843

Zondag

Zondag was een strijd tussen opwinding en extreme droefheid, want in de race voor de mijne verloor een rijder zijn leven.
Ik reed 3 sessies, maar sloeg de twee sessies in de middag over, voor mijn race, deels om een beetje uit te rusten, maar vooral om te absorberen wat er net was gebeurd.
Mijn drie zondagsessies waren als volgt:

1) Gemiddelde rondetijd van 1:26.898 met een snelste ronde van 1:25.717
2) Gemiddelde rondetijd van 1:24.361 met een snelste ronde van 1:21.235
3) Gemiddelde rondetijd van 1:24.860 met een snelste ronde van 1:21.837

Ik was iets langzamer in de race, wat ik wel verwachtte, omdat ik behoorlijk geschokt was door het verlies van een collega-racer - mijn race had een gemiddelde rondetijd van 1:24.485 met een snelste ronde van 1:22.632 - deze race omvatte een korte excursie over het gras bij de uitgang van 6B.

Dit zijn niet geweldige, of zelfs goede rondetijden, maar het is een basislijn voor verbetering op een baan die ik nog nooit eerder heb gezien.

De supersnelle jongens op deze baan rijden 1:11's tot 1:13's, en duiken soms onder de 1:10's, maar zoals je je kunt voorstellen, is dit in de snelste klasse, met jongens ALLEMAAL op veel nieuwere, snellere en lichtere apparatuur, en met veel weekenden op deze baan.

De winnaar van mijn zondagse race reed in de 1:14's tot 1:15's... hij reed een 2013 BMW S1000RR! Ik doe gewoon wat ik kan met dit oude beest!

Ik was erg blij met de verbetering van de schakelactie, en hoewel ik de eerste keren dat ik hard over de rechte lijn reed wat slippen van de koppeling ervoer, was de EBC Kevlar-koppeling, toen ik een beetje speling terug in de hendel bracht, fantastisch en voelde geweldig aan toen ik hem in mijn race lanceerde.

De Dunlop slicks waren fantastisch - goed gevoel en geen grip problemen.

Het was dus al met al een succesvol weekend voor mij, want ik had geen mechanische problemen, geen crashes, leerde de baan een beetje kennen en werd gestaag sneller in de trainingen - ik ben in augustus terug op deze baan en HPT staat als volgende op het programma, het weekend van 11-12 juli.

Image

Image

Image

Discussion starter · #160 ·
Een verzoek om hulp bij de race-inspanning

Nou, ik ben in dit seizoen op een punt beland waarop ik bang ben dat ik een andere ronde moet overslaan, vanwege financiën, wat ik echt niet wil doen, zoals je je kunt voorstellen.

Het is een beetje gek, ik weet het, maar afgelopen juli heb ik zelfs mijn ziektekostenverzekering beëindigd, zodat ik wat meer geld kon vrijmaken, maar dankzij onze huidige nationale aangelegenheden is dat geen optie meer... wat eerlijk gezegd waarschijnlijk het beste is.

Nu weet ik dat ik niet de enige ben die financieel beperkt is, vooral onder anderen die zoveel in hun fietsen investeren, of het nu gewoon voor de lol en bling-factor is, of voor trackdays en racen, maar in het geval dat iemand bereid zou zijn om te helpen met mijn racefonds, wilde ik dit gewoon even naar buiten brengen.

Op mijn racepagina heb ik een donatielink... als iemand geïnteresseerd zou zijn om te helpen, zou alles gewaardeerd worden, of het nu 5 dollar was, of zelfs maar één kleine, eenzame dollar!!
Image

https://www.facebook.com/JNSRacing72

Als een site-admin of moderator deze post ongepast vindt of de forumregels overtreedt, adviseer dan en ik zal de thread onmiddellijk verwijderen.

141 - 160 of 220 Posts