Honda CBR 600RR Forum banner

Aanbevelingen voor bandenspanning voor Pilot Power 2CT

59K views 22 replies 15 participants last post by  Tzmike  
#1 ·
Welke bandenspanning gebruik je voor Pilot Power 2ct? Zowel op het circuit als op de weg?

Bedankt

#3 ·
Ik kan je precies vertellen wat ik geweldig vond om op straat te rijden.

36/36 deze zomer.

De range die we kregen van een track guy voor de straat was tussen de 35 en 37 psi. Maar ik vond de manier waarop de motorfiets draaide bij 37 niet fijn, maar vond het geweldig bij 36.

Mijn persoonlijke aanbeveling zou dus zijn om tussen de 34 (koud weer) en 36 (warm weer) te blijven.

Dit alles geldt voor de KOUDE bandenspanning, wat betekent dat je voordat je 's ochtends op je motorfiets rijdt, 36 psi voor en achter zou zien.

#4 ·
Heb mijn fiets uit een winterslaap van een jaar gehaald.

Alles gecontroleerd en vervangen (OLIE, KOELVLOEISTOF SPOELEN, accu etc.)

Vergeten de bandenspanning te controleren.

Het duurde zo lang voordat ik besefte waarom het voelde alsof ik op een vrachtwagen van 20 ton reed. Beide banden stonden op 20 psi.

Zucht. Dus ja, 20/20 is niet het juiste getal. lol

#8 ·
+1, hoewel het hoog lijkt, raadt Michelin in feite 35-37 voor en achter aan, straat en circuit, afhankelijk van het weer. Je krijgt er ook veel meer slijtage van bij die spanningen. Ik reed ze vroeger op 30/30 toen ik het niet beter wist en haalde 1100 bochtenkilometers uit een set. Toen stapte ik over op 36 v+a en haalde ik 2100 zonder merkbare vermindering van de grip. Het laat maar zien - elke band is anders. Doe je onderzoek als het gaat om psi, ga er niet van uit dat alle banden hetzelfde zijn.

#10 ·
Voor solo rijden gebruik ik 36/36 op de weg.

Op circuitdagen gebruik ik 31/29 of 30/28, maar de laatste tijd krijg ik betere resultaten met 30/28.

#13 ·
Heb ze net op LVCS 30/30 gereden en ze voelden geweldig aan.
Ik ben van plan om te beginnen met 30/30 en van daaruit verder te gaan. Op mijn laatste trackday reed ik 26f/25r op basis van een aanbeveling van een vriend die racet (zijn info kwam van de Michelin Man op het circuit voor een 99 GSXR600). De motor voelde stabiel aan en de grip was uitstekend, maar het insturen voelde een beetje traag aan. Ik heb het echter gewoon zo gelaten, omdat ik behoorlijke tijden reed en de motor zo stabiel aanvoelde. Ik heb sindsdien veel aan de vering van de motor gedaan, dus we gaan het vrijdag afstellen.

#15 ·
Michelin PP......straat...31F 30R Koude drukken 600RR
Michelin PP......Circuit....30F 26R Koude drukken 600RR

Ik kreeg te horen dat ik de PP 2CT's op dezelfde druk moest rijden als de gewone PP

Power Race.....Alleen circuit....29F....22R...........Dit is op een 1000RR met Ohlins voor en achter en vering afgesteld voor een rijder van 195 lb.

#16 ·
Michelin PP......straat...31F 30R Koude drukken 600RR
Michelin PP......Circuit....30F 26R Koude drukken 600RR

Ik kreeg te horen dat ik de PP 2CT's op dezelfde druk moest rijden als de gewone PP

Power Race.....Alleen circuit....29F....22R...........Dit is op een 1000RR met Ohlins voor en achter en vering afgesteld voor een rijder van 195 lb
Je rijdt 26R in een 190 neem ik aan?

#17 ·
Probeerde onlangs 32/32 tijdens mijn trackday op de nieuwe renbaan CIS, ik voelde geen merkbare afname van de grip toen ik 30/28 reed, in feite zit ik nu veel dichter bij de rand dan met 30/28, dus ik denk dat de hogere bandenspanning de zijwand omhoog houdt zodat het profiel kan werken.

Ik ga het voorlopig op 32/32 houden en de vering eromheen afstellen. Ik heb nu wat scallops aan de achterrand van de banden ontwikkeld, dus ik denk dat ik nog wat met de rebound demping moet spelen.

#18 ·
Ik had vanmorgen weer een kans om het circuit op te gaan en na gisteren de vering te hebben afgesteld voor de juiste doorzakking en rebound/compressie aanpassingen voelt de 32/32 geweldig aan! Ik heb slechts een paar kleine slippartijen hier en daar ervaren, maar het voelt geplant aan dankzij de goed afgestelde vering, de scallops die de racedag ervoor vormden, beginnen af te vlakken nadat ik 2 klikken harder op rebound heb gezet.

Slijtage is redelijk goed, want zelfs met een snel, gemiddeld tempo scheurden de banden niet of ontwikkelden ze niet veel vuil, wat goed is want ik wil een band die langer meegaat en toch een hoog gripniveau behoudt.

Vroeger was ik sceptisch over het rijden met hogere bandenspanningen op het circuit, maar dankzij degenen die hun ervaringen met hogere spanningen hebben gepost, ben ik nu een gelovige na 2 racedagen van testen en tunen.

#20 ·
Nixinus schreef:
Je rijdt 26R in een 190 neem ik aan?
Nee! De 26 Rear (koude druk) staat op de 600RR trackbike van mijn vrouw, die een 180/55/17 heeft.

Ik rijd Power Race op mijn 1000RR en de achterkant staat op 22 psi koud.

Ik zal een paar dingen zeggen over het rijden met een Pilot Power of de 2CT (die dezelfde druk heeft als de gewone PP)....
1. Hoe lager je bandenspanning is (binnen redelijke grenzen natuurlijk), hoe meer de band flexeert en hoe meer hij opwarmt, en hoe plakkeriger hij wordt.
2. Een bepaald hoog aantal trackdays uit een set banden halen is voor mij lang niet zo belangrijk als plakkerigheid en grip. Het enige wat nodig is, is te veel druk en de band komt niet op temperatuur en verliest de voorkant en..........daar ga je! Het is het me gewoon niet waard. Ik neem liever minder dagen op een set banden en heb alle grip die ik kan gebruiken voor mijn vaardigheidsniveau, dan ze te hard op te pompen om de kilometerstand te sparen. YMMV!

#22 ·
Nixinus schreef:

Nee! De 26 Rear (koude druk) staat op de 600RR-trackbike van mijn vrouw, die met een 180/55/17 rijdt.

Ik rijd Power Race op mijn 1000RR en de achterband staat op 22 psi koud.
Hetzelfde hier: 30 Fr / 22 Rear koud op Power Races. Plakt goed.

#21 ·
Ik gebruik een F-36 R-42 combinatie voor de straat op mijn standaard Dunlop Qualifiers - heb het gewoon gedaan omdat het in de handleiding stond - zit ik verkeerd of draait het allemaal om experimenteren om de individuele instellingen van elke rijder aan te passen?
Ook, hoe vaak daalt je bandenspanning, want de mijne moet blijkbaar om de 5 dagen worden bijgevuld? Is dit iets om je zorgen over te maken? Help alsjeblieft

#23 ·
Toen ik met mijn TZ250 racete, gebruikte ik Bridgestones. De technicus die ze monteerde en van Dunlop naar Bridgestone overstapte, vertelde me om de bandenspanning onmiddellijk te controleren zodra ik van de baan kwam. Mij werd door de technicus verteld dat ik een drukverhoging van 7% ten opzichte van koud zou moeten hebben. Was verward omdat ik bandenwarmers gebruikte. Ik ging uit van de metingen met de warmers als mijn koude basislijn.