Honda CBR 600RR Forum banner

SPY 5000m Alarm/Afstandsbediening Start Installatie DIY

172K views 454 replies 58 participants last post by  siavelis1973  
#1 · (Edited)
Gids voor de installatie van Spy 5000m alarm en afstandsbediening! Er is echt niets te vinden, dus ik ga uitleggen hoe ik het heb gedaan met tips en foto's! *Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade, dus doe dit op eigen risico (ik heb mijn computer de eerste keer gefrituurd). De motor is een 2007 cbr600rr, maar je kunt dit ook voor andere jaren gebruiken, maar de draden kunnen anders zijn - stuur me een bericht als je hulp nodig hebt.

Laten we aan de slag gaan:

1. Verwijder de benodigde onderdelen - VERGEET NIET DE ACCU TE VERWIJDEREN!

2. Verberg alle apparatuur en trek de draden - ik heb de ruimte onder de stoel en in de passagiersstoel gebruikt (toen ik de Led installeerde, was het hele gat te groot dat ik heb geboord, dus ik heb het licht met tape bekleed om het vast te zetten). Vergeet niet krimpkous toe te voegen om de draden te beschermen en ze georganiseerd/compact te houden **Ik heb een deel van mijn apparatuur verplaatst dan op de foto om beter verborgen te zijn**

Image

Image

Image

3. Gele draden - Splicen in de richtingaanwijzers van de fiets (lichtblauwe en oranje draad op de foto)

Image

3. Blauwe draad - Splicen in de rood/gele draad van de fiets op een groot relais met een 30 amp zekering (Dit is wat de motor start en ik denk dat het het startrelais is, maar corrigeer me als ik het mis heb)

Image

4. Bruine draad - moet in een van de contact-pluspolen van de fiets, dus ik heb deze gesplitst in een van de draden aan de achterkant van de zekeringkast (ik denk dat het er een was die naar het koplamp/richtingaanwijzer/claxonrelais ging, maar gebruik een testlamp om er een te vinden) --- het is de rood/zwarte draad van de fiets

Image

5. Roze en grijze draden zijn degene die iedereen het meest in verwarring brengen, dus hier is hoe ik het heb gedaan - Je moet een draad vinden die heet is als de kill-schakelaar aan staat en uitgaat als de kill-schakelaar uit staat (gebruik een testlamp!) Ik vond een rode draad (hij was effen rood, maar er leek ook een witte of zilveren stip op te zitten) die aan de achterkant van een harnas aan de rechterkant van de accu loopt. Zodra je deze draad hebt gevonden, moet je hem doorknippen en de grijze draad aansluiten op de kant die van het harnas komt en de roze draad aansluiten op de kant die naar het harnas gaat (ik heb de draden gesoldeerd en vergeet niet krimpkous of een soort isolatie)

Image

6. De rode en zwarte draden - zijn als laatste aan de accu bevestigd (gebruik een adapter aan het einde van de draden om de verbinding vast te zetten - die van mij zijn marine) *er zijn twee aarding in deze opstelling, dus wees niet in de war dat je twee zwarte draden hebt, beide zijn aarding, hoewel ik ze niet allebei op de accu heb aangesloten (één is aangesloten op het frame)**

Image

7. Je spionage-alarm en fiets zijn nu ingesteld! Controleer alle verbindingen en begin met de afstandsbediening te spelen! Ik heb ook een digitale kopie van de handleiding, dus stuur me een bericht als je die nodig hebt.

Image

Image

***DE MOTOR START NIET OP AFSTAND IN VERSNELLING ZOLANG JE DE STANDAARD OMLAAG HEBT, IN TEGENSTELLING TOT ANDERE GELOVEN***

-Ik ben ook net een reviewvideo aan het uploaden naar YouTube, dus die komt ook snel online!

#2 ·
Mooi verslag, ik wilde dit zelf ook al doen, maar ik ben blij dat je me voor bent geweest ;)
Heb je ook de motor-uitschakeling geĂŻnstalleerd? Ik heb gelezen dat sommige mensen hem bij hoge toeren hebben uitgeschakeld... Aangezien dat een enge situatie zou opleveren, heb ik besloten het niet te doen, maar ik vraag me af of je dit hebt getest?

#3 ·
Mooi geschreven, ik was van plan om dit zelf te doen, maar ben blij dat je me voor bent geweest ;) Dus je hebt ook de motor-cutoff geĂŻnstalleerd? Ik heb gelezen dat sommige mensen hem hadden die afsloeg tijdens het rijden bij hoge toeren... Omdat dat een enge situatie zou opleveren, heb ik besloten het niet te doen, maar ik vraag me af of je dit hebt getest?
Ik wist niets van de hoge toeren.. Ik vraag me af waarom dat zou zijn?? Dus gewoon mijn toeren boven de 9k+ brengen tijdens het rijden? Ik zal het zeker proberen! En voel je vrij om bij te dragen aan deze write-up (betere foto/beschrijvingen)...

#7 ·
Ik ben dol op mijn 5000m. Ik had hier ergens een recensie ervan gepost en ik heb er een op YouTube staan. Mijn motor-cut-off heeft hem in oktober van diefstal gered, dus ik raad het zeker aan om de tijd te nemen om het goed te doen voor iedereen die er naar kijkt.

Wat betreft het probleem met hoge toeren. Ik heb nog nooit gehad dat de motor afsloeg bij hoge toeren en ik heb het afgelopen jaar een paar valse neutraalstanden gehad bij snelle schakelingen. Ik pingelde behoorlijk hard toen het gebeurde en had geen problemen.

Dat is mijn recensie. Sorry voor de slechte video, maar je snapt het idee. Ik ben dol op mijn 5000m. Niets dan goede dingen te zeggen erover en aangezien het mijn baby in oktober heeft gered, is het ongeveer 30x waard wat ik ervoor heb betaald :banger::banger:

#9 ·
Ik ben dol op mijn 5000m. Ik had hier ergens een recensie ervan gepost en ik heb er een op Youtube staan. Mijn motor-cut-off heeft hem in oktober van diefstal gered, dus ik raad het zeker aan om de tijd te nemen om het goed te doen voor iedereen die er naar kijkt.

Wat betreft het probleem met de hoge toeren. Ik heb nog nooit de motor afgeslagen bij hoge toeren en ik heb het afgelopen jaar een paar valse neutralen gehad met snelle schakelingen. Ik pingelde behoorlijk hard toen het gebeurde en had geen

Dat is mijn recensie. Sorry voor de slechte video, maar je snapt het idee. Ik ben dol op mijn 5000m. Niets dan goede dingen erover te zeggen en aangezien het mijn baby in oktober heeft gered, is het ongeveer 30x meer waard dan wat ik ervoor heb betaald :banger::banger:
Waar heb je de antenne geĂŻnstalleerd? Mijn ontvangst is niet erg goed..

#12 ·
Mijn antenne zit in de kofferbak, gemonteerd tegen het slot. Werkt prima, maar haalt geen 5000 meter! Misschien 500.
Hebben jullie ook een probleem dat hij niet wil stoppen met piepen na een rit? Blijft de 3-piep "hallo, je bent vergeten me aan te zetten" pieptonen herhalen... Irritant als je benzine probeert te tanken.

#13 ·
Ik heb betere ontvangst met mijn alarm dan met mijn telefoon in mijn appartement. Ik heb echter wel mijn antenne die het frame aanraakt. Zou je signaal een beetje moeten versterken.

Ik heb geen problemen met het alarm dat uitvalt als ik eraf ga. Het doet zijn drie pieptonen en stopt. Ik heb misschien gewoon een goede unit gekregen.

Geplaatst met de motorcycle.com-app op mijn Evo 4g.

#23 ·
Sorry dat het zo lang duurde voordat ik dit erop zette..

Het is nog steeds niet duidelijk te zien, maar de antenne zit onder het frame, omgekeerd. Elke kant van de antenne raakt het frame, dus het zou de range behoorlijk moeten uitbreiden. Niets als een versterkte antenne of zo, maar ik heb een betere ontvangst op mijn afstandsbediening dan op mijn evo 4g vanuit mijn appartement, dus het heeft duidelijk de power/range.

Je kunt de antenne niet echt zien, dus ik heb een slechte mock-up gemaakt van hoe hij erin zit.

Image
Dat is perfect, daar ben ik ermee begonnen, ga het waarschijnlijk weer daarheen verplaatsen

-qteter

#24 ·
Oké, ik heb net besteld, ben erg enthousiast om dit ding te installeren.
Hopelijk zijn alle splitsingen en verbindingen hetzelfde als bij jouw motor

#25 ·
oké, ik heb net besteld, ben erg enthousiast om dit ding te installeren.
Hopelijk zijn alle splitsingen en aansluitingen hetzelfde als op jouw fiets
Zorg ervoor dat je een soldeerbout, krimpkous en connectoren voor de batterij hebt en een testlampje is aan te raden!
Als ze niet hetzelfde zijn, kunnen we het vast gemakkelijk oplossen.

-qteter

#29 ·
plus ik denk dat ik de afstandsbediening oversla, denk niet dat ik het echt nodig zou hebben en ik wil niet knoeien met startproblemen of wat dan ook bij het splitsen, gewoon een simpel alarm met knipperende lichten

#36 · (Edited)
vraag al voordat ik begin met alle bedrading, dus bij stap 4: bruine draad... moet ik die installeren? En onthoud dat ik het ZONDER de REMOTE START installeer. Dus is die bruine draad nog steeds nodig of niet?

2e vraag:
Elk van de gele draden gaat naar elke kant van het voorste signaallicht, toch? Zo ja, ik neem aan dat het gesplitst is met de HOT-draad op de lichten, toch?

Heb alleen bevestiging nodig en dan ga ik de motor uit elkaar halen... ughh

En Qteter, ik waardeer je hulp echt man, nogmaals bedankt.

#37 ·
vraag al voordat ik begin met alle bedrading, dus bij stap 4: bruine draad... moet ik die installeren? en onthoud dat ik het ZONDER de REMOTE START installeer. dus is die bruine draad nog steeds nodig of niet?

2e vraag:
elk van de gele draden gaat naar elke kant van het voorsignaal, toch? dus ik neem aan dat het splitsingen zijn met de HOT-draad op de lichten, toch?

heb alleen bevestiging nodig en dan ga ik de motor uit elkaar halen... ughh

en Qteter, ik waardeer je hulp echt man, nogmaals bedankt.
Graag gedaan!

De bruine draad is een noodzaak! Alleen grijs en roze niet (dit zijn de remote start)

Wat betreft de signaaldraden.. Zoek gewoon uit waar de draden naar je achterlichten zitten (er moeten twee hete en één aarde zijn).. De twee pluspolen zijn degene die je splitst en het maakt niet uit welke de gele draad gaat.. Door dit te doen, worden ook de voorste richtingaanwijzers samen met de achterste geactiveerd.

-qteter

#42 · (Edited)
Kk.. Ik wacht tot morgen.. God. Dus oké, de proxi-sensor is de vierkante eenheid met de gevoeligheidsregelaar erop, toch? Waar is een goede plek daarvoor? Ik ging hem in de achterkant plaatsen, maar besloot misschien ergens anders in het midden? En bro, welke exacte draad op de motorfiets heb je de gele aan vastgemaakt? Het zal de voorste signalen niet bereiken...

#43 ·
Ok.. Ik wacht tot morgen.. Gosh. Dus ok de proxi sensor is de vierkante eenheid die de gevoeligheid erop heeft toch? Waar is een goede plek daarvoor? Ik ging het in de achterkant plaatsen maar besloot misschien ergens anders in het midden? En broeder welke exacte draad op de fiets heb je de gele mee gesplitst? Het zal de voorste signalen niet bereiken...
Ja, dat is proximity! Ik heb de mijne onder de stoel bij de batterij geplaatst omdat de achterkant het te gevoelig maakte voor mensen die gewoon voorbij lopen... Je moet het aansluiten op de ACHTERSTE signaaldraden... Ze zouden in de buurt van de batterij moeten zitten... De mijne waren blauw en oranje -qteter