Honda CBR 600RR Forum banner
61 - 80 of 101 Posts
OVERVERHITTING Ik heb net een 2009 600rr gekregen die net iets meer dan 4k op de teller heeft staan en ik ben de 3e eigenaar. Ik ben erg bezorgd over de bedrijfstemperatuur. Ik woon in Bangkok, Thailand, dus het is al erg warm, en de drukke verkeersproblemen helpen ook niet. Ik zou graag willen weten, is het vrij gebruikelijk dat de 600's snel heet worden? Het temperatuur lampje gaat branden rond de 115-120 en ik heb het zien oplopen tot 132, op dit punt maak ik me zorgen, zet ik de motor aan de kant en zet ik hem uit, dan zet ik het contact aan zodat de ventilatoren werken maar de motor niet start. Gisteren merkte ik dat er een koelvloeistoflek is, wat de situatie niet helpt. Ik wilde gewoon vragen of er advies is over hoe het koelprobleem op te lossen, hoe oververhitting te minimaliseren, welke verhouding van koelvloeistofmix gebruikt moet worden in warme klimaten en als het een nieuwe radiator betreft, wat de algemene kosten van het onderdeel zijn? Bedankt bij voorbaat voor alle hulp, en deze site is een geweldige bron van informatie.

De koelvloeistoflekkage zal de oorzaak van uw probleem zijn... als u dat eenmaal hebt opgelost, kan uw systeem druk opbouwen, waardoor de motorfiets koeler blijft.

En 50/50 voor uw koelvloeistofverhouding, zorg ervoor dat u er een gebruikt die voor motoren is gemaakt of tenminste silicaatvrij.

Bedankt Nico, Hopelijk kijkt er morgen iemand naar, dus tot het is opgelost zit ze daar gewoon en wacht ze om te terroriseren

Leest een thermostaat 184 °F, dan verandert het naar 220 °F, dan weer terug naar 194 °F en gaat zo heen en weer? Slaat zo'n beetje 15 graden F heen en weer over als de temperatuur stijgt.

Dat zou het niet moeten doen. Controleer uw verbinding van de ECT naar de ECU en vervolgens naar de meters.

temp gaat naar 252 f

zoooooo ik heb gisteren mijn motor gekregen en ik kwam in veel verkeer terecht. het bereikte 252f en het temperatuur lampje ging branden. Ik dacht man, ik probeerde echt om file splitsen te vermijden, vooral op de eerste dag dat ik hem mee naar huis neem. het was gisteren in Dallas TX maar rond de 90 graden. Kan iemand me helpen met wat er mis is. Ik heb een 92 cbr 600 f2 en die had oververhittingsproblemen totdat ik er een koelere thermostaat in zette. Misschien heeft Honda gewoon een slecht thermostaatontwerp. Heeft iemand hier gedachten over?

Volgens mij zijn de onbekenden: wanneer de koelvloeistof voor het laatst is vervangen, of ze kraanwater hebben gebruikt of niet en of ze de lucht goed uit het systeem hebben gehaald... Of met andere woorden, er is een heleboel dingen die je nog niet weet over de staat van het koelsysteem, dus het eerste wat ik zou doen is het ontkalken, doorspoelen en opnieuw vullen... En er is niets mis met hun thermostaatontwerp, het is net als elk ander onderdeel... het slijt na verloop van tijd. (bewerkt omdat ik het opnieuw las en het bruusk klonk, sorry daarvoor, maat)

Mijn meter begint bij 95* op mijn 07
Boek ays zou 98 moeten zijn? Ben ik speciaal lol?
Midden in de zomer van 110 en 100% vochtigheid in het verkeer ging de mijne maar tot 226 voordat hij weer naar beneden ging. Mijn ventilator klinkt als een straalmotor die start.

Verzonden vanaf mijn SPH-D700 met de Motorcycle.com Free App

Bedankt Nico en ja, ik heb veel ervaring met de cbr koelsystemen. Nou ja, met de 92 f2 lol hoe dan ook. Ik heb de waterpomp vervangen. Thermostaatschakelaar, radiatorleidingen en systeem doorgespoeld. Het hielp, maar toen het koelvloeistof begon uit te spugen, dacht ik echt... dus ik heb er een koelere thermostaat op laten zetten. De winkel waar ik mijn 03 cbr 600 rr kocht, kwam hem vandaag ophalen en zal hem kosteloos repareren. Dus hopelijk heb ik hem vandaag of morgen. Ik heb er nog niet eens de tijd voor gehad om ervan te genieten.

Klinkt alsof je F2 een koppakking heeft gedaan... eenvoudig te testen, bijna elke goede monteur kan het doen.

Ja, dat dacht ik ook. Maar het was oké. Nooit meer problemen gehad toen ik de nieuwe thermo kreeg

Verzonden vanaf mijn iPad met MO Free
Hoe heb je het getest? Het is gewoon vreemd dat de motor oververhit zou raken, en de koelere thermostaat zou het gewoon kunnen verdoezelen.

Nou, de voor de hand liggende test voor mij was om in de file te zitten bij 100 graden. Voor de nieuwe thermostaat. Hij zou altijd oververhit raken en koelvloeistof uitspugen na ongeveer 5 minuten file. Nadat ik een nieuwe thermostaat had laten plaatsen, kan ik 20 minuten in de file zitten en hij komt niet eens voorbij de helft. Plus, ik heb de temperatuur getest met een paar temperatuurpistolen. Op de kop. Radiatorblok.

Eerlijk genoeg, maat, zolang het het spel nu speelt...

Geweldige post! Mijn motor staat in de werkplaats en krijgt een nieuwe waterpomp. De nieuwe waterpomp die Honda uitbrengt, zal pas later deze maand beschikbaar zijn.

Als ik me goed herinner, gaat het lampje pas aan bij ongeveer 130-140C, de ventilator gaat echter aan bij ~105C.

Verdomme. Als Google calcs me niet bedriegt, is 130-140*C 266-284*F...Dat is HEET. Ik zou mijn fiets uitzetten voordat deze de 250*F (121*C) overschrijdt.

61 - 80 of 101 Posts